Pagina's

zaterdag 14 maart 2015

Kom hier dat ik u kus - Griet Op de Beeck

Uitgegeven bij Prometheus
336 blz.

Met Kom hier dat ik u kus hervond ik na enkele moeizame leesweken het pure plezier van onderduiken in een roman. De roman vertelt het verhaal door de ogen van Mona, als tiener, als  twintiger en als dertiger. Wat ze meemaakt is niet mals en vooral haar moeilijke relaties met haar moeder en later haar stiefmoeder tekenen haar. De rekbaarheid van een kind, de littekens die je meedraagt in de strijd om erkenning en liefde, het blijft boeien.
De stijl herkennen we van in Op de Beecks vorige roman, Vele Hemels boven de aarde. Maar Kom hier dat ik u kus heeft mij meer aangegrepen. 
Mooie roman, misschien niet 100% perfect, maar eentje die een tijdje blijft nazinderen. 

★★★★  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten