Pagina's

dinsdag 23 oktober 2012

Wild - Cheryl Strayed


Een jonge vrouw begint in haar eentje, zonder degelijke voorbereiding of ervaring, aan een wandeltocht van meer dan 1000 mijl over de bergkammen van Amerika's Westkust. Doel is haar leven weer op de sporen te krijgen. Misschien ben ik wel met te hoge verwachtingen gestart aan dit boek. Na een tijdje betrapte ik mezelf erop dat ik hele passages oversloeg. Lezen over deze wandeltocht voelde voor mij een beetje als de wandelervaring zelf: je bent een groot deel van de tijd bezig met naar je voeten te kijken. Dat gaat tegensteken. Toch kon ik het ook niet over mijn hart krijgen om het boek opzij te leggen. Het is al te gemakkelijk om wat meewarig te doen over haar onervaren (foute) keuzes, zowel op de trail als erbuiten, maar ze koos wel de harde weg om te leren van haar fouten. Dat redde het boek voor mij. 

★★☆☆☆

Geen opmerkingen:

Een reactie posten